Internationaal

‘We verzoenen duurzaamheid met de kwaliteitseisen voor werkkledij’

Belgische producent van werkkledij DASSY luidt dit najaar een nieuw hoofdstuk in

"We verzoenen duurzaamheid met de kwaliteitseisen voor werkkledij"

Foto: Het bedrijf Dassy

De Belgische producent van werkkledij DASSY luidt dit najaar een nieuw hoofdstuk in. Het bedrijf brengt een innovatieve, duurzame kledinglijn op de markt. CEO Veronique Mulliez stelde de ‘DASSY ViVid’-collectie zopas voor op de gerenommeerde veiligheidsbeurs A+A in Düsseldorf. Tegelijk onthulde de CEO een nieuwe bedrijfslogo. “Deze nieuwe collectie en het opgefriste logo ademen ons DNA. We zijn een nieuwe weg ingeslagen en richten onze blik voluit op de toekomst”, stelt Veronique Mulliez. 

Al sinds de oprichting in 2007 produceert DASSY werkkledij van hoge kwaliteit voor meer comfort en veiligheid op de werkvloer. De hoofdzetel van het bedrijf bevindt zich in Brugge (BE), waar het ook beschikt over een state-of-the-art logistiek magazijn. Van daaruit levert DASSY via een uitgebreid dealernetwerk aan klanten in meer dan 20 landen. De rode draad doorheen hun verhaal? Een onuitputtelijke innovatiedrang om werkkledij op de markt te brengen die aan de hoogste standaarden voldoet en minder belastend is voor het milieu.

CEO Veronique Mulliez: “Innoveren zit in ons DNA, duurzaam ondernemen is een must. Dat vertaalt zich in hoogwaardige collecties waarin we onze ziel leggen. We beschikken over ons eigen productiecentrum in Sri Lanka, waardoor we kunnen waken over de kwaliteit. Bovendien testen we elk model zorgvuldig uit in reële omstandigheden, op de werkplek. Want of je nu nood hebt aan tijdloze klassiekers, werkbroeken in 4-way stretch of genormeerde veiligheidskledij, je kan er vanop aan dat onze collecties altijd betrouwbaar zijn en beantwoorden aan de wensen van elke vakman of -vrouw.”

DASSY ViVid: comfortabel en duurzaam

Dat geldt ook voor DASSY ViVid, de veelzijdige, milieubewuste collectie waar een ontwerpteam de voorbije maanden hard aan gewerkt heeft. Eén van de belangrijkste innovaties is het duurzame karakter van de werkkledij. “Dit is onze eerste collectie die op basis van een milieubewuste visie werd ontwikkeld. Elk kledingstuk bevat gerecycleerd materiaal: het polyester is gerecycleerd en we gebruiken duurzaam katoen met het keurmerk van het Better Cotton Initiative. Alle stoffen uit de collectie zijn ook PFC-vrij”, gaat Veronique verder. “Drie tops zijn zelfs vervaardigd uit 100% gerecycleerd materiaal. Dat is een doorbraak aangezien het niet evident is om de duurzaamheid van grondstoffen te verzoenen met de duurzame kwaliteit die werkkledij vereist.”

De nieuwe collectie is innovatief in vele opzichten. “Zo introduceren we een sterke, scheurvaste weving: de zogenaamde ripstop. Daarnaast hebben we nieuwe patronen ontwikkeld met een ‘engineered fit’, die de drager meer bewegingsvrijheid geven, zowel voor broeken als bovenstukken. Dit betekent bijvoorbeeld dat de positie en vorm van de naden werd herbekeken voor meer comfort. En dankzij hun hippe outdoorsy look kan je de stukken perfect in je vrije tijd dragen.”

Rebranding onderstreept ambities

De lancering van de nieuwe collectie gaat gepaard met een rebranding voor DASSY. “Geïnspireerd op de seizoenen brengen we de kledingstukken voor het eerst in vier levendige kleuren op de markt. Die vernieuwende en frisse touch vind je ook terug in ons nieuwe logo. Groen is nu de hoofdkleur voor onze communicatie. Het straalt veiligheid uit en is een knipoog naar ons engagement voor de natuur. De herkenbare pijl in de letter D van onze naam blijft, want die symboliseert het feit dat we onze pijlen richten op de toekomst. Het logo en de nieuwe collectie zijn toonaangevend voor de weg die we nu zijn ingeslagen”, aldus Veronique Mulliez.

Nu op WijBusinessNieuws