Lancering

TuneTaxi lanceert AI-Muziek Service

Meer dan 1 miljoen door AI gegenereerde, royaltyvrije nummers

TuneTaxi

Bron: TuneTaxi

Hilversum,
TuneTaxi, een nieuw platform voor gebruikers van muziek, introduceert een muziekcatalogus van meer dan 1 miljoen door AI gegenereerde, royaltyvrije nummers. Dit initiatief markeert volgens het bedrijf het begin van een nieuwe fase in de muziek, waarbij kunstmatige intelligentie centraal staat in een nieuwe muzikale ervaring. Volgens TuneTaxi zal met een nieuwe kwaliteit die nauwelijks te onderscheiden is van door mensen gemaakte muziek, de manier waarop gebruikers toegang krijgen tot en gebruikmaken van muziek veranderen. Zonder de traditionele barrières van auteursrechten en licentiekosten wil TuneTaxi een onbeperkt muzikaal universum bieden dat zowel divers als aanpasbaar is, afgestemd op de sfeer en identiteit van elke gebruiker.

AI Innovatie voor Elke Muzikale Wens

Met de introductie van 15 gratis achtergrondmuziekkanalen speelt TuneTaxi in op de veranderende behoeften van retailers, contentmakers en bedrijven wereldwijd. “De kracht van AI in TuneTaxi stelt ons in staat een nieuwe weg in te slaan voor gebruikers van muziek, waarbij de kwaliteit van AI gegenereerde muziek nauwelijks is te bevatten. We leven in een nieuw tijdperk, waarin AI de creatieve vernieuwing van muziek versnelt op manieren die we ons nu nog niet kunnen voorstellen.” zegt Raoul Wedel, oprichter van TuneTaxi.

Music director Erik Kross, de muzikale architect achter TuneTaxi, brengt zijn rijke ervaring in muziekcuratie en zijn visie op de toekomst van AI-gedreven muziek naar het platform. Door Weekblad Nieuwe Revu erkend als een van de meest invloedrijke personen in de Nederlandse muziekindustrie, brengt hij zijn jarenlange expertise en passie voor muziek naar TuneTaxi. Met voormalige rollen als hoofd van de muziek voor merken als MTV Networks, TMF (The Music Factory), Nickelodeon en The Box, verweeft Kross zijn kennis en enthousiasme die hij nu bij TuneTaxi in de praktijk brengt om met AI-composities de merkidentiteit van bedrijven te versterken. “AI en menselijke creativiteit zijn geen tegenpolen, maar partners in een dans. Het gaat er niet om wie de leiding heeft, maar hoe we samen een nieuw soort muziek kunnen creëren.” aldus Kross.

Nationaal Product

TuneTaxi omarmt het nationaal product en daarom heeft het bedrijf ter ere van de lancering een speciale playlist samengesteld met AI gegenereerde Nederlandstalige muziek om de feestelijke lancering te vieren. Deze playlist met Nederlandstalig repertoire is te beluisteren op: https://tunetaxi.com/discover-nl/

Nu op WijBusinessNieuws