Amsterdam,
67 m² aan designerspeelgoed, exclusieve releases en limited editions: na shops in Londen en Parijs opende het Aziatische verzamelmerk POP MART op zaterdag 13 juli 2024 haar eerste permanente Brand Store in Nederland, in de Amsterdamse Kalverstraat. Volgens het bedrijf een walhalla voor trouwe fans, verzamelaars én nieuwe liefhebbers.
POP MART in Nederland
POP MART zet op zaterdag 13 juli 2024 voor het eerst voet op Nederlandse bodem met de opening van de permanente brand store in ons land, in de Kalverstraat 186-188 in Amsterdam. Justin Moon, directeur van POP MART International: “We zijn enorm blij dat we ons unieke winkelconcept nu permanent naar Nederland mogen brengen.” Dankzij de fantastische locatie in het centrum van de hoofdstad kan nu ook de Nederlandse consument kennismaken met het felbegeerde designerspeelgoed en krijgen zij de kans om zich volledig onder te dompelen in de ongeëvenaarde winkelervaring van POP MART. “Voor ons als merk een perfecte gelegenheid om nog meer in contact met onze trouwe fans en verzamelaars in Nederland.”
Exclusieve lanceringen
De winkelopening ging gepaard met de lancering van verschillende limited editions, waaronder de MEGA ROYAL MOLLY X Van Gogh Museum. Dit collectors item is geïnspireerd op het bekende Van Gogh-schilderij Almond Blossom en laat zien waar zowel Pop Mart als Van Gogh bekend om staan: de combinatie van kunst & design.
Bovendien werd er een bijzondere aanvulling op de Peach Riot-collectie – ontworpen door de Amerikaanse kunstenaar Libby Frame – onthuld. Deze limited-collectie bestaat uit drie beeldjes van de bekende personages uit de populaire punkband: Gigi, Poppy en Frankie. Deze items zijn vanaf 13 juli exclusief verkrijgbaar in Amsterdam, in een gelimiteerde oplage van 50 stuks elk. Verder kregen verzamelaars de kans om het exclusieve DIMOO GREEN CRAB PLUS-beeld en de HIRONE RESHAPE te ‘veroveren’ en werd het AZURA DARK SOUL-figuur en het ZIMOVO LAVA-beeldje gelanceerd.
Europese expansie
Voor het in China gevestigde POP MART markeert de Amsterdamse winkelopening een belangrijke mijlpaal in hun Europese expansie. “Amsterdam is een internationale wereldstad, een smeltkroes van verschillende culturen en het mekka voor kunst en design. De opening van POP MART in Amsterdam versterkt het internationale imago van het merk en heeft onze plannen alleen maar aangejaagd om nog meer locaties in Nederland te lanceren dit jaar”, aldus Moon van POP MART.