Innovatie

Hectool lanceert ‘revolutionair’ digitaal one-stop-shop platform voor maakindustrie

'We verbinden de vraag en aanbod'

Met de snelle digitale transformatie die over industrieën heen raast, is volgens Hectool hun lancering een keerpunt voor de Europese machine-industrie. Het bedrijf geeft aan een nieuw tijdperk te onthullen waarin B2B-klanten kunnen genieten van het gemak en de efficiëntie die voorheen alleen beschikbaar was in de B2C-markt.

Op 14 maart 2024 is Hectool, het nieuwe B2B e-commerce platform, officieel gelanceerd tijdens de TechniShow in Utrecht. Het platform biedt een geïntegreerde marktplaats voor zowel kopers als verkopers van machineonderdelen en fabrieksuitrusting. Met de Nederlandse markt als lanceerplatform, richt Hectool zich op de groeiende behoefte aan digitalisering in de Maakindustrie, een sector die jaarlijks met 4,5% groeit in Europa en zelfs 7,5% in Nederland.

Innovatie gedreven door marktbehoeften

De opkomst van Hectool is getimed om te voldoen aan de urgente roep om digitalisatie binnen de industrie, versterkt door AI-ontwikkelingen en B2C-gedreven verwachtingen. “Onze markt mist een platform zoals Hectool,” zegt Reinier Molenaar, oprichter van Hectool. “We verbinden de vraag en aanbod op een manier die voorheen onmogelijk was, waardoor het kopen en verkopen van industriële onderdelen zo eenvoudig wordt als een klik op de knop.”

Een markt gereed voor verandering

Hectool onderscheidt zich volgens het bedrijf, door een naadloze, AI-gestuurde gebruikerservaring te bieden. Waarmee kopers gemakkelijk kunnen zoeken, vergelijken en aankopen kunnen doen bij hun favoriete leveranciers. Verkopers krijgen op hun beurt een kant-en-klare e-commerce-oplossing om duizenden nieuwe potentiële klanten te bereiken, met krachtige tools zoals een geautomatiseerde catalogusupload en een persoonlijke Vendor Succes Manager.

Roots in industriële expertise

Opgericht in het industriële hartland van Haute-Savoie, Frankrijk, heeft Hectool haar platform ontwikkeld met een diep begrip van de machinemarkt. “Wij kennen de pijn van de industrie, omdat we daar zelf vandaan komen,” vertelt Reinier Molenaar. De behoefte aan een efficiënt en digitaal platform is duidelijk, en Hectool is het antwoord.”

Een toekomst van groei en succes voor de maakindustrie

Met het oog op expansie in de hoofdmarkten van Zwitserland, Italië, Duitsland en Frankrijk, is Hectool klaar om een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop industriële bedrijven opereren. “Dit is meer dan een marktplaats; het is een beweging naar een digitale toekomst voor industriële productie,” voegt Molenaar, toe.

Data gedreven en marktbewijs

De lancering van Hectool wordt ondersteund door uitgebreid marktonderzoek en een duidelijke vraag naar digitale transformatie. De sterke groeiprognoses en de nadrukkelijke wens van industriële kopers om online zaken te doen, bevestigen de noodzaak van Hectool’s platform.

Nu op WijBusinessNieuws